Skip to main content

Deweloper przyjazny – czyli jaki? cz.4 z 4.

Więcej niż mieszkanie (Deweloper opiekunem klienta)

Przyjazny deweloper oferuje nie tylko wartościowy produkt w postaci mieszkania. Korzyść dla klienta to również wszystkie dodatkowe usługi skracające i ułatwiające proces zakupu i finansowania mieszkania, będące przejawem troski dewelopera o swoich klientów, m.in. dogodna i przejrzysta prezentacja oferty, stała opieka nad klientem, doradztwo w zakresie kredytów hipotecznych i pomoc w załatwieniu formalności kredytowych, opieka profesjonalnego administratora, poradnictwo w zakresie zakupu i urządzania mieszkania.

W dobie tak szerokiej konkurencji deweloperzy dojrzewają do stałego podnoszenia poziomu usług, tak by w pełni zaspokajać oczekiwania swoich klientów. Efektem jest, obok powyższych dogodności, tworzenie specjalnych programów ułatwiających zakup mieszkania i gwarantujących bezpieczne inwestowanie. Pojawiają się oferty ubezpieczenia wkładu finansowego czy oferta spłaty rat kredytu hipotecznego klienta przez firmę deweloperską. To wyraźny krok naprzód, wsłuchanie się w potrzeby klientów i pełne otwarcie się na nie.

Gdy popyt na mieszkania jest tak ogromny, ze sprzedają się nawet inwestycje bez prawomocnego pozwolenia na budowę bardzo ważny jest etos dewelopera. Nie sztuką jest sprzedać i zapomnieć. Sukces odniesie tylko ten, kto buduje długotrwałe relacje z klientem; daje coś więcej niż mieszkanie – oferuje opiekę, pomoc, atrakcyjne programy lojalnościowe, tworzy kluby klienta itp. Szalenie istotne jest również nieuchylanie się od obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej. Dzięki tym wszystkim działaniom deweloper postrzegany jest nie tylko jako sprzedawca mieszkań, któremu zależy na „złapaniu” klienta, lecz jako jego partner i opiekun.

Marka dewelopera

Nadmierna chłonność rynku jest wrogiem dobrej jakości. Pamiętajmy jednak , że koniunktura nie trwa wiecznie. Lada moment na rynku deweloperskim zdarzy się to, co zaszło w branży samochodowej – powstaną marki, które będą nośnikami bardzo konkretnych wartości, tj w przypadku marki Volvo czy Toyota. Nazwy firm deweloperskich będą synonimami świetnego projektowania, nowoczesności technologicznej, jakości wykonania czy perfekcyjnej obsługi klienta. W to zawsze warto inwestować. Marka dewelopera będzie zabezpieczeniem wartości danej nieruchomości.

Inwestowanie w markę generuje wysokie koszty. Mimo to, deweloper, który myśli długoterminowo i konsekwentnie realizuje przyjęte pryncypia, walczy o wartość marki. To się opłaca, gdyż rynek staje się coraz bardziej wymagający i utrzymają się na nim ci, którzy tym wymaganiom potrafią sprostać,. Poza tym, klienci przestali już kupować wszystko, co jest na rynku, i to  bez względu na  lokalizację czy jej jakość, bowiem wartość  inwestycji zwracała się dwu czy nawet trzykrotnie. Przy obecnej cenie mieszkań decyzje podejmowane są już ostrożniej. Klienci wnikliwiej kalkulują, oceniają, porównują. Wybierają te mieszkania, które w długiej perspektywie czasowej nie stracą na swojej wartości. Wybierają mieszkania atrakcyjne czyli dobrze zaprojektowane, dobrze zlokalizowane, dobrze zbudowane i zarządzane przez administratora. Budowanie marki deweloperskiej powinno być kluczową sprawą dewelopera, któremu zależy na długofalowym istnieniu na rynku i postrzeganiu przez klienta jako firmy przyjaznej, nieustannie doskonalącej swój produkt i podnoszącej jakość i poziom swoich usług.

Sprawdź kiedy deweloper powinien dostać od Ciebie czerwoną kartkę.

Bądźmy w kontakcie

Bądźmy w kontakcie

Archicom w mediach społecznościowych

Jesteśmy tam gdzie Ty. Obserwuj nas, żeby zawsze wiedzieć, co nowego planujemy.

Archicom w obiektywie