Inwestycje mieszkaniowe
  • Wrocław
  • Gdynia
  • Poznań
  • Łódź
  • Dla klienta
  • Wrocław
  • Gdynia
  • Poznań
  • Łódź
  • Wyślij wiadomość

    Pola oznaczone (*) są wymagane

    Treść*
    Dziękujemy za kontakt.
    Wróć
    Anuluj
    Wyślij

    Doradztwo kredytowe

    Jak wziąć kredyt na mieszkanie?

    Doświadczeni specjaliści pomogą wybrać najkorzystniejszy dla Ciebie kredyt na mieszkanie. Pomogą skompletować dokumenty, załatwią formalności przy kupnie mieszkania i wyjaśnią warunki otrzymania kredytu hipotecznego.

    W poniższym tekście odpowiemy na szereg pytań, które pojawiają się podczas poszukiwań odpowiedniego sposobu finansowania zakupu nieruchomości.

    Poszukujesz bezpłatnej pomocy? > skontaktuj się z doradcą

    Jakie warunki trzeba spełnić, żeby dostać kredyt na mieszkanie?

    • Posiadać zdolność kredytową
    • Mieć zawartą umowę deweloperską
    • Skompletować dokumenty
    • Złożyć wniosek o kredyt hipoteczny

    Jak wziąć kredyt hipoteczny krok po kroku?

    KROK 1 – Potwierdź swoją zdolność kredytową

    Wybierz się do Doradcy Kredytowego Archicomu w Salonie Sprzedaży, który pomoże Ci sprawdzić Twoje możliwości zaciągnięcia kredytu hipotecznego. Na pierwsze spotkanie z Ekspertem ds. Kredytów przygotuj odpowiedzi na poniższe pytania. Pozwoli to na sprawdzenie Twoich możliwości finansowych i wyboru najlepszego kredytu:

    • liczba osób przystępujących do kredytu
    • liczba osób w gospodarstwie domowym
    • rodzaj umowy z tytułu, której uzyskujesz dochody – umowa o pracę czas określony /nieokreślony, działalność gospodarcza, najem
    • wysokości dochodów netto uzyskiwanych z poszczególnych źródeł
    • staż pracy u aktualnego pracodawcy / okres prowadzenia działalności gospodarczej
    • posiadane zobowiązania finansowe (karty kredytowe, debety, kredyty) i wysokości rat miesięcznych i limitów
    • cena nieruchomości, którą planujesz kupić
    • wiek najstarszego kredytobiorcy
    • wysokość wkładu własnego
    • wysokość środków potrzebnych na wykończenie mieszkania
    • preferowany okres spłacania kredytu
    • bank lub banki, w których kredytobiorcy posiadają konta
    • informacje czy planujesz wcześniejszą spłatę kredytu

    Wszystkie informacje mogą wpływać na możliwość uzyskania kredytu na mieszkanie. Dzięki nim Ekspert ds. Kredytów przygotuje symulację, omówi z Tobą koszty okołokredytowe oraz zapozna Cię z procesem udzielenia kredytu.

    KROK 2 – Wybierz mieszkanie i podpisz umowę deweloperską

    Wybierz mieszkanie z oferty Archicomu i podpisz umowę deweloperską. Z podpisanym dokumentem wróć do Doradcy Kredytowego. Vlogi i artykuły, które mogą Ci się przydać na tym etapie:

    KROK 3 – Spotkaj się z Ekspertem ds. Kredytów i złóż wnioski do banków

    Co przygotować na drugie spotkanie z Ekspertem ds. Kredytów?
    Zakres i ilość dokumentów niezbędnych do uzyskania kredytu na mieszkanie różnić się będzie w zależności od źródła uzyskiwania dochodu i formy zatrudnienia. Nasz doradca zadba o prawidłowe przygotowanie dokumentów od strony inwestycji deweloperskiej.

    Mam umowę o pracę na czas nieokreślony

    Jako pracownik etatowy musisz przygotować:

    • zaświadczenie o dochodach na druku bankowym wypełnionym przez pracodawcę;
    • historia konta bankowego;
    • dowód osobisty.

    Mam umowę na czas określony

    Jeżeli w Twoja umowa o pracę zawarta jest na określony czas – przygotuj następujące dokumenty:

    • zaświadczenie o dochodach na druku bankowym wypełnionym przez pracodawcę;
    • Twój PIT z ubiegłego roku rozliczeniowego;
    • historia konta bankowego;
    • jeżeli Twoja umowa kończy się w ciągu najbliższych 12 miesięcy – zwykle potrzebna będzie promesa, w której pracodawca deklaruje, że chce po tym okresie kontynować współpracę z Tobą;
    • dowód osobisty.

    Mam umowę zlecenie

    Jeśli pracujesz jako freelancer lub jesteś na początku swojej drogi zawodowej, również możesz uzyskać kredyt. Do spełnienia będzie kilka dodatkowych warunków, a do przygotowania następujące dokumenty:

    • zaświadczenie o dochodach na druku bankowym wypełnionym przez pracodawcę;
    • PIT za ubiegły rok rozliczeniowy;
    • historia konta bankowego na okres od 6 do 12 miesięcy wstecz – w zależności od banku;
    • dowód osobisty;
    • wszystkie zawarte umowy zlecenie w ciągu ostatnich 12 miesięcy i rachunki do tych umów.

    Prowadzę działalność gospodarczą

    Zakres i ilość dokumentów, które musi przygotować przedsiębiorca zależy od sposobu rozliczania się z Urzędem Skarbowym.

    W przypadku rozliczania książki przychodów i rozchodów:

    • podsumowanie przychodów i rozchodów w okresie czasu od roku do nawet kilku lat wstecz;
    • PIT za ubiegły rok rozliczeniowy;
    • szczegółowa KPiR za ostatni miesiąc;
    • zaświadczenia o niezaleganiu z ZUS i US (zwykle do umowy kredytowej);
    • dowód osobisty.

    W przypadku rozliczania się ryczałtem:

    • ewidencja przychodu za wszystkie miesiące bieżącego roku;
    • PIT za rok ubiegły;
    • zaświadczenia o niezaleganiu z ZUS i US (zwykle do umowy kredytowej);
    • dowód osobisty.

    Na tym spotkaniu podpiszesz wnioski kredytowe, które później w Twoim imieniu Ekspert ds. Kredytów złoży w 2-3 wybranych bankach jednocześnie. To zagwarantuje Ci bezpieczeństwo transakcji oraz większe możliwości negocjacji warunków kredytu hipotecznego.

    Uzbrój się w cierpliwość – proces kredytowy trwa ok. 2 miesięcy. W tym czasie Ekspert ds. Kredytów będzie informował Cię o kolejnych etapach procesu będzie negocjował z bankiem korzystne dla Ciebie warunki finansowe kredytu na mieszkanie.

    W tym czasie banki, do których złożyłeś wniosek będą weryfikować:

    • złożone przez Ciebie dokumenty finansowe
    • informacje na Twój temat zwarte w Biurze Informacji Kredytowej
    • dewelopera i dokumenty dotyczące inwestycji, którą wybrałeś.

    Etap kończy się wydaniem przez bank decyzji kredytowej.

    Pamiętaj! Doświadczony deweloper i jego dobra kondycja finansowa to większe szanse na pozytywne rozpatrzenie wniosku.

    KROK 4 – Zapoznaj się z projektem umowy kredytowej

    Po pozytywnym rozpatrzeniu przez bank wniosku kredytowego na mieszkanie otrzymasz wzór umowy, który skonsultujesz ze swoim Ekspertem ds. Kredytów.

    Doradca wyjaśni Ci, jakie warunki należy spełnić, aby podpisać umowę kredytową oraz omówi wszystkie najważniejsze jej zapisy, czyli m.in.

    • całkowita kwota kredytu do spłaty
    • wysokości i harmonogram miesięcznych rat
    • warunki niezbędne do uruchomienia kredytu
    • warunki po uruchomieniu kredytu
    • wymagane przez bank zabezpieczenia – ubezpieczenia majątkowe, pomostowe, na życie, ustanowienie hipoteki
    • możliwości wcześniejszej spłaty

    KROK 5 – Podpisz umowę kredytową

    Na podpisanie umowy umówisz się w oddziale wybranego banku, w towarzystwie Doradcy Kredytowego. Po podpisaniu umowy rozpoczyna się czas na wypełnianie jej warunków niezbędnych do uruchomienia kredytu.

    Przykładowe warunki do uruchomienia kredytu:

    • udokumentowanie przelewu wkładu własnego,
    • podpisanie umowa przelewu wierzytelności, którą podpisuje deweloper oraz bank kredytujący inwestycję dewelopera. Te dokumenty załatwi za Ciebie Ekspert ds. Kredytów.

    Po podpisaniu umowy i spełnieniu wszystkich warunków pozostaje Ci czekać na odbiór mieszkania i podpisanie umowy przenoszącej własność.

    Planujesz wziąć kredyt na mieszkanie? Chętnie pomożemy!

    Nasi Doradcy Kredytowi oferują bezpłatną pomoc w załatwianiu formalności związanych z kredytowaniem nieruchomości. Chętnie pomożemy w znalezieniu oferty dostosowanej do Twoich potrzeb i możliwości.

    Bogumiła Mielczarkowska

    Ekspert Finansowy Bogumiła Mielczarkowska