Archicom kupuje kolejny grunt w Krakowie

Archicom kupuje kolejny grunt w Krakowie

 

Grupa Archicom, największy deweloper we Wrocławiu kupiła w Krakowie kolejną działkę o powierzchni 0,4 ha. Nieruchomość pozwalającą na budowę ok. 85 mieszkań, zlokalizowana jest w południowo-wschodniej części Krakowa w dzielnicy Bieżanów-Prokocim. Zakup działki za kwotę 3.6 mln zł sfinansowany został z wpływów z emisji akcji. Tym samym Spółka zakończyła realizację celów emisyjnych z emisji akcji serii E przeprowadzonej w marcu 2016 roku.

Z zeszłorocznej emisji akcji Archicom pozyskał 72 mln zł, które pozwoliły na uruchomienie kolejnych etapów inwestycji oraz zakup gruntów pod budowę 2.765 mieszkań, w tym 165 w Krakowie. Pozyskane grunty umożliwią zwiększanie oferty sprzedaży wynoszącej na koniec stycznia 1.386 lokali, która jest podstawą wzrostu skali działalności Spółki.

Mimo wykorzystania środków z emisji akcji, mamy zabezpieczone środki na kolejne akwizycje i cały czas aktywnie poszukujemy nowych, atrakcyjnych działek w Krakowie i Wrocławiu. Naszym celem jest pozyskanie kolejnych lokalizacji, na których możliwe będzie realizowanie sprawdzonych standardów Archicomu takich jak funkcjonalne układy mieszkań oraz atrakcyjna architektura wkomponowana w przyjazne otoczenie inwestycji – mówi Dorota Jarodzka Śródka, prezes Archicomu – Wkrótce rozpoczniemy prace projektowe związane z nową inwestycją i uruchomimy niezbędne formalności. – dodaje.

Zakupiona działka położona jest w pobliżu terenów rekreacyjnych i posiada dostęp do bogatej infrastruktury handlowo-usługowej i edukacyjnej (szkoły, przedszkola, przychodnie, sklepy). Udogodnieniem dla klientów poszukujących spokojnych miejsc do życia, a jednocześnie ceniących sobie mobilność jest dobrze rozwinięta komunikacja miejska (autobusy i tramwaje), a także bliskość wschodniej obwodnicy miasta.

We Wrocławiu utrzymujemy pozycję lidera rynku. Nasz bank ziemi we Wrocławiu i Krakowie zabezpiecza budowę 4.258 mieszkań, a Grupa cały czas prowadzi dalsze negocjacje. W Krakowie chcemy kontynuować przyjętą przez nas strategię, która przekłada się na rosnące zaufanie klientów, a co za tym idzie wysokie wyniki sprzedażowe – komentuje Rafał Jarodzki, wiceprezes Zarządu Archicom SA.