Strategia rozwoju

Archicom od lat utrzymuje pozycję lidera rynku mieszkaniowego we Wrocławiu, a w 2017 r. rozpoczął działalność na 4 nowych rynkach regionalnych w Krakowie, Trójmieście, Poznaniu i Łodzi.

Grupa Archicom, obecna na rynku od ponad 30 lat, zrealizowała już ponad 150 obiektów, w tym budynki mieszkalne, hotele i biurowce. Obecnie realizujemy kilkanaście projektów mieszkaniowych we Wrocławie, Krakowie, Trójmieście, Łodzi i Poznaniu. Rozwijamy również swoją działalność na rynku powierzchni komercyjnych i kontynuujemy budowę City Forum – biurowca klasy A zlokalizowanego w centrum Wrocławia, którego budowa ruszyła w czerwcu 2017 r.

Naszą przewagą konkurencyjną jest realizacja osiedli społecznych będących odpowiedzią na zmieniający się styl życia współczesnych mieszkańców miast oraz ich społecznych potrzeb. Architekci Archicomu zainspirowani najnowszymi trendami w architekturze oraz aktualnymi wynikami badań socjologicznych projektują przestrzenie inspirujące mieszkańców do aktywnego działania oraz planują w ramach osiedli płaszczyzny sprzyjające nawiązywaniu międzyludzkich relacji. Dodatkowymi czynnikami wpływającymi na tworzenie przyjaznych miejsc do życia i ułatwiającymi  kształtowanie aktywnych społeczności  jest dostępność uzupełniających funkcji takich jak: kluby fitness i kluby mieszkańca, miejsca rekreacji na świeżym powietrzu, ogródki społeczne, place zabaw i wiele innych. Kompleksowe podejście do inwestycji bazujące zarówno na szerokim know-how, znajomości rynku, jak również uwzględniające aspekty społeczne i ciągły dialog z klientami, to główne czynniki decydujące o sukcesie osiedli społecznych Archicomu.

Kształtowane przez nas przestrzenie, zarówno mieszkaniowe jak i biurowe, w centrum stawiają człowieka oraz jego potrzeby, co znajduje uznanie w oczach klientów i przekłada się na ich lojalność, a tym samym na nasze wyniki finansowe. Będziemy nadal dbali o to, by nasze mieszkania należały do najchętniej wybieranych na rynku, a nasi klienci, poprzez polecanie nas innym, przyczyniali się do umacniania marki Archicom.

Na rynku komercyjnym chcemy być jednym z kluczowych deweloperów oferujących nowoczesną powierzchnię biurową wynajmowaną przez duże korporacje, a dzięki temu możliwą do sprzedaży inwestorom takim, jak fundusze inwestycyjne.

Efektem naszej strategii będzie wzrost rocznej sprzedaży mieszkań do ponad 1000 lokali począwszy od roku 2017 (w 2015 r. sprzedaliśmy 611 mieszkań), którzy przełoży się na coraz lepsze wyniki finansowe, a tym samym na wysoką dywidendę oraz wzrost wartości Archicom dla akcjonariuszy.

Elementem realizacji naszej strategii jest emisja akcji i debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.