Archicom sprzedał już blisko 1000 mieszkań

 

Osiągnięty wynik 992 sprzedanych lokali jest efektem ponadplanowej sprzedaży firmy Archicom od początku roku oraz włączenia do Grupy od 31 lipca 2017 r. firmy mLocum. Spodziewana sprzedaż za cały rok 2017 połączonych firm powinna przekroczyć 1.450 lokali.

W III kw. 2017 r. łącznie nabywców znalazło 391 lokali, w tym 46 sprzedanych przez mLocum, co w stosunku do analogicznego okresu 2016 r. daje wzrost sprzedaży o 46,4 %. Grupa podpisała też 156 aktów notarialnych, w tym 15 przez mLocum tj. o 30% mniej niż w III kw. 2016 r.

To drugi w tym roku, a zarazem w całej naszej historii kwartał, w którym sprzedaż przekroczyła 300 mieszkań, a łącznie z mLocum zbliżyła się do poziomu 400 lokali – mówi Dorota Jarodzka-Śródka, Prezes Zarządu Archicom. Sukcesywnie także poszerzamy naszą ofertę, do której w III kw. 2017 r. trafiło ponad 360 lokali, w tym długo oczekiwane przez klientów pierwsze mieszkania w inwestycji Browary Wrocławskie, kolejny etap osiedla społecznego Słoneczne Stabłowice oraz inwestycji Forma.

W lipcu 2017 r. Archicom zakończył pierwszy etap transakcji zakupu mLocum, ogólnopolskiego dewelopera realizującego projekty w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu i przejął 51% akcji tej spółki. Od 31 lipca 2017 r. mLocum wchodzi w skład Grupy Archicom, a tym samym zarówno wyniki sprzedażowe, oferta jak i posiadany bank ziemi mLocum wliczane są do wyników Grupy Archicom. Transakcja przejęcia umożliwiła przyspieszenie planowanego rozwoju Grupy Archicom na najważniejszych rynkach mieszkaniowych w Polsce. Do końca 2018 r. Grupa Archicom zostanie właścicielem łącznie 80% akcji mLocum.

Oferta mieszkaniowa Grupy na koniec września 2017 r. to blisko 2.050 mieszkań dostępnych w dziesięciu projektach mieszkaniowych realizowanych przez Archicom, w tym 415 lokali w ofercie mLocum w projektach realizowanych w Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu oraz Trójmieście. W trzecim kwartale najwięcej klientów zdecydowało się na zakup mieszkań w jednym z budynków w ramach osiedla społecznego Olimpia Port będącego od lat wizytówką Archicomu. Popularnością cieszyły się także inwestycje Forma, Cztery Pory Roku i Księżno.

Archicom rozpoczął proces przywracania wrocławianom terenu dawnego Browaru Piastowskiego i wprowadził do oferty pierwszy etap kompleksowej inwestycji Browary Wrocławskie. Pod koniec września do sprzedaży trafiły dwa pierwsze budynki w których znajdzie się blisko 150 lokali, a w ramach realizacji całego projektu docelowo powstanie 1.000 mieszkań. Ponadto w trzecim kwartale do oferty weszły 83 mieszkania na Słonecznych Stabłowicach i 135 lokali w inwestycji Forma. Łącznie w tym roku do oferty Archicomu trafiło już ponad 1.500, w tym ponad 360 lokali mLocum (w inwestycji Łąkowa w Łodzi 290 szt. oraz inwestycji Rozewska w Gdyni 74 szt.).

Intencją Archicom jest zapewnienie klientom zdywersyfikowanej oferty, dlatego cały czas aktywnie szukamy kolejnych gruntów zarówno we Wrocławiu jak i pozostałych rynkach działalności. W ostatnim miesiącu zabezpieczyliśmy dwa grunty we Wrocławiu położone w dzielnicach Fabryczna i Krzyki. Łącznie nowe mieszkania znajdzie tam 1.500 naszych klientów – mówi Rafał Jarodzki, Wiceprezes Archicom. – W III kw. 2017 r. także mLocum powiększył zabezpieczony bank ziemi, dzięki kupionej w lipcu działce, zlokalizowanej w Łodzi i umożliwiającej realizację 420 mieszkań – dodaje Wiceprezes.

Aktualny bank ziemi Grupy to ponad 6.100 mieszkań. Na jego wielkość istotnie wpłynęło zaliczenie od początku sierpnia gruntów posiadanych przez mLocum i pozwalających na realizację ponad 1.300 mieszkań oraz zakup we wrześniu 2017 r. dwóch działek we Wrocławiu umożliwiających budowę ponad 1.500 lokali.