Archicom sprzedał 1370 lokali w 2018 r.

Grupa Archicom sprzedała w 2018 r. łącznie 1370 lokali, czyli o 4,3% mniej niż w 2017 r. Deweloper przekazał klientom rekordową liczbę 1329 mieszkań, co oznacza wzrost o 41,1% r/r.

– Wzrost cen mieszkań w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy spowodował wg szacunków analityków osłabienie popytu na rynku pierwotnym nawet o kilkanaście procent, dlatego jesteśmy zadowoleni z końcowego rezultatu, który osiągnęliśmy w 2018 r. – mówi Krzysztof Andrulewicz, prezes Zarządu Archicom. – Do zachowania stabilnego poziomu sprzedaży niezbędne jest posiadanie zdywersyfikowanej oferty, dlatego zgodnie z zapowiedziami, w ostatnich tygodniach uruchomiliśmy kolejne etapy inwestycji Olimpia Port oraz rozpoczęliśmy sprzedaż mieszkań w projekcie Nowe Żerniki. W 2019 r. chcemy się dalej rozwijać na wszystkich rynkach na których działamy i planujemy m.in. rozpoczęcie pierwszej inwestycji w Krakowie – dodaje.

Najpopularniejszym osiedlem wśród klientów Grupy Archicom jest niezmiennie wieloetapowe osiedle społeczne Olimpia Port. W 2018 r. dużym zainteresowaniem cieszyły się również mieszkania na wrocławskich osiedlach Słoneczne Stabłowice, Cztery Pory Roku, Forma i Księżno. Istotne znaczenie w strukturze sprzedaży miały również realizowane przez Archicom Polska inwestycje: Łąkowa w Łodzi i Przylesie Marcelin w Poznaniu.
Oferta mieszkaniowa Grupy to obecnie około 1.850 lokali dostępnych w kilkunastu projektach mieszkaniowych we Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Poznaniu oraz Trójmieście. W 2018 r. do sprzedaży trafiło prawie 1.250 lokali w kolejnych etapach realizowanych wcześniej osiedli (Browary Warszawskie Cztery Pory Roku, Forma, Olimpia Port, Słoneczne Stabłowice) oraz w inwestycji Czwarty Wymiar. Grupa zabezpieczyła od początku roku grunty na budowę ponad 600 mieszkań, a bank gruntów umożliwia aktualnie budowę około 5.500 mieszkań.