Mieszkanie odporne na wahania koniunktury

Mieszkanie, niezależnie, czy jest to zakup na potrzeby własne, czy na wynajem, powinno być dobrą lokatą kapitału. Współcześni klienci są doskonale wyedukowani i nie uznają kompromisów. W prowadzonych przez nas analizach procesów zakupowych kluczowe czynniki motywujące do wyboru konkretnej nieruchomości to gwarancja jej elastycznej aranżacji, długofalowo rosnąca wartość oraz łatwa odsprzedaż. Jak rozpoznać takie oferty?

Szeroka perspektywa

Mieszkanie, którego wartość broni się przez lata, a wręcz rośnie, jest sumą wielu czynników – od lokalizacji, poprzez sąsiedztwo, jakość realizacji, udogodnienia na osiedlu po układ wnętrza. O tym napisano wiele, ale nie wyczerpuje to tematu. Nie bez znaczenia jest także kompozycja urbanistyki. Sztuką jest nie tylko dobrze zaprojektować pojedyncze lokale, ale tak ukształtować całe założenie, aby wszystkie lokale były atrakcyjne, doskonale doświetlone i z ładnym widokiem. Ten sposób myślenia w Archicomie powoduje, że każde mieszkanie w ofercie jest w pełni wartościowe, czyli mówiąc kolokwialnie, nie ma mieszkań „wypadkowych”. Dla klienta oznacza to dostęp do oferty najchętniej wybieranych projektów na każdym etapie realizacji – z ofertą mieszkań gotowych włącznie.

Osiedle oceniaj po latach

Zawsze zachęcamy, by przed wyborem mieszkania pospacerować po wieloletnich osiedlach Archicomu w dowolnej lokalizacji. Sprawdzić osobiście, w jaki sposób „pracuje” w czasie architektura, zastosowane detale, jak procentuje starannie dobrana zieleń. Takie wycieczki po inwestycjach, niekiedy mikrodzielnicach (jak w przypadku Olimpii Port czy Czterech Pór Roku), przynoszą spójne doznanie estetyczne. Rzuca się w oczy ład architektoniczny, osie widokowe, mnogość alejek, skwerów, miejsc sportu i wypoczynku. Ustrukturyzowana przestrzeń z placami głównymi, usługami. Mówi się o rozpoznawalnym stylu osiedli Archicomu i to żywy dowód, że sprawdza się wieloletnia filozofia marki oferowania wygodnych miejsc do zamieszkania i odpoczynku, gdzie kolejne etapy realizacji nie noszą znaków chwilowych mód czy cykli koniunkturalnych.

Elastyczność nadążająca za zmianami

Szczególnie atrakcyjną dziś propozycją na rynku są kompaktowe mieszkania, które na optymalnym metrażu gwarantują wszystkie codzienne funkcje – relaksu, hobby, nauki czy codziennych czynności domowych. Uwaga odbiorców jest skierowana na możliwość reanarżacji pomieszczeń, gdy pojawia się nowy członek rodziny albo jest konieczność zorganizowania home office. Dla nabywcy-inwestora wartością jest wybór lokalu, który będzie łatwo adaptowalny pod najem zarówno dla pary, jak i lokatorów niezależnych. Dobre projekty są sprzymierzeńcami w scenariuszach, które niesie życie. Podstawowe atrybuty takich mieszkań to opcja otwierania i zamykania kuchni, bezpośrednie sąsiedztwo salonu oraz lokalizacje sypialni. W większych lokalach atutem jest strefowanie części dziennej i nocnej, czy dodatkowa łazienka zlokalizowana w pobliżu strefy dziennej. W projektach Archicomu każde pomieszczenie ma zagwarantowane wygodne miejsce do przechowywania, z zachowaniem pełnej swobody komunikacji po mieszkaniu. Pokoje zawsze dają wybór, czy mają być sypialnią z podwójnym łóżkiem, czy włączać dodatkowe funkcje, np. domowego gabinetu. Wszystko to ma duże znaczenie w mieszkaniach o mniejszym metrażu, które będą się cieszyć niesłabnącym powodzeniem na rynku. Nawet gdyby realia wskazywały, że przestrzeń ok. 50m2 ma pomieścić całą rodzinę – wzorowy projekt będzie się bronił.

Zwinne dopasowanie się do potrzeb rynkowych

Łatwiej zaoferować bezkompromisowe układy mieszkań, gdy deweloper posiada własną pracownię projektową. W dopasowaniu oferty wspierają nas badania satysfakcji mieszkańców, wymiana informacji ze wspólnotami oraz administratorem osiedli. Definiujemy czynniki sukcesu poprzednich osiedli, analizujemy zmiany aranżacyjne oraz sprawdzone rozwiązania z kilkuset inwestycji. To wszystko pozwala na wypracowanie optymalnych modeli uwzględniających ergonomię i estetykę. Dla kupującego korzyść jest wymierna – zysk nawet do 20% powierzchni wynikająca z optymalnego metrażu i wzorcowego układu. Takie nieruchomości są odporne na wahania rynku, funkcjonalne, łatwe do aranżacji – nie wymagają „ulepszeń”. Proces maksymalnego dopasowania oferty do potrzeb klienta oraz racjonalizowania budżetu odbywa się w sposób ciągły.

W ten sposób jesteśmy po tej samej stronie kryteriów wyboru co nasi klienci. Jesteśmy świadomi, że nabywcy poruszają się dziś w obrębie jasno rozpoznanych oczekiwań i zainwestują kapitał tylko w produkt, który jest tego wart.

 

About Author

Marianna Zbyryt

Z wykształcenia i zamiłowania jestem socjologiem i certyfikowanym marketerem. Od kilkunastu lat „po uszy” w marketingu, początkowo na rynku muzycznym, a od 2012 – nieruchomościowym. W obu branżach przyciąga mnie możliwość wpływania na przestrzeń i dobrostan odbiorcy. W muzyce - za pomocą dźwięków, w architekturze - form. W Archicomie odpowiadam za rozwój marki, strategie marketingowe oraz dostarczanie wiedzy z badań, która udoskonala produkty, usługi i przekazy w oparciu głos klienta. Wierzę w marketing rozumiany jako dialog społeczny biznesu, otoczenia i mieszkańców. Dzięki temu ci ostatni otrzymują - w oparciu o pragmatyczne dowody - miejsca do życia i odpoczynku, jakich potrzebują. Pasjonuję się perspektywą ekonomii behawioralnej w procesie zakupowym, dociekaniem związków między czynnikami, które decydują o wyborze i satysfakcji nabywcy. Wolne chwile spędzam między hamakiem, klawiaturą pianina a literaturą.